Verwendag

beste vrienden en vriendinnen,

Zo, onze verwendag(en) nav van het 5-jarig jubileum van onze bridgeclub/vereniging zit(ten) erop!
Met de zon voldoende krachtig op het appèl om de noordenwind te vergeten, waren we gelukkig dat al meteen de juiste sfeer kon gezet worden. De massale aanwezigheid, 75 deelnemers op zaterdag en 55 op zondag vervolledigde het plaatje. En allemaal blije gezichten.
Iedereen tijdig ter plaatse en ingescheept voor de vaart over de gemoedelijk kronkelende IJzer konden we al meteen het glas heffen op het succesverhaal van de afgelopen 5 jaar. Na het vervolgens uitzweten van de toespraak en dankbetuigingen was al snel de tijd aangebroken om de inwendige mens te versterken met overheerlijke BBQ. Het neusje van de spreekwoordelijke zalm, ook zonder zalm.
Alsof we nog maar pas vertrokken waren was de tijd voorbijgevlogen en dus de aanlegsteiger in Diksmuide bereikt. En daar hebben de lokale stadswerkers, zelfs onder het oog van de burgemeester, nog de mogelijkheid om toevallig aanspoelende bezoekers uitgebreid te woord te staan en op sleeptouw te nemen om enkele leuke plaatsen van de stad van boter, melk en kaas te bezoeken en ons onderwijl ook verhalen (echt gebeurde!) mee te geven of op de mouw te spelden, wie zal het zeggen …
Eenmaal terug aan boord van ons machtig schip konden we bij een afkoelend hapje en een verwarmende koffie de geanimeerde keuvelarij voortzetten en de meest moedigen op het bovendek de befaamde polderwind gaan trotseren om de uitgestrektheid van het blote (het landschap) te bewonderen.
En zoals dat gaat, mooie liedjes gaan sneller voorbij dan slechte kaarten en dus kwam Nieuwpoort alweer in zicht.
Een waarlijk mooie dag voor alle aanwezigen zat er alweer op, niet zonder de ambitie om er bij het volgend jubileumfeest opnieuw bij te zijn. Sommigen suggereerden zelfs om niet zo lang te wachten. Van enthousiasme en tevredenheid gesproken.
Bedankt aan iedereen.