De stand van Dulcinea

Beste bridgevrienden,

Het duurt wat lang maar stilaan moet de echte lente wel uit haar pijp beginnen komen.  Trouwens, onze lente- en zomerclubcompetitie is ook al weer anderhalve maand aan de gang.  Tijd voor een tussenbalans over “de stand van Dulcinea”.

Met onze drives gaat het schitterend!  Het deelnemersaantal is gemiddeld genomen in stijgende lijn.

Uiteraard legt de grote getrouwheid van de bestaande leden/spelers daar de basis voor.

Maar een belangrijke oorzaak is evenzeer het gunstig effect van onze bridgecursussen.  Steeds meer cursisten van de lichting vorige jaargang nemen de handdoek op.  Dat is vooral op maandag en donderdag zichtbaar, maar eveneens op vrijdag.  Er verschijnen zelfs nog niet geheel afgestudeerden van de lopende lichting. Daar zijn we ook uitermate tevreden over, temeer al deze beginners aangeven zich werkelijk goed ontvangen te voelen door “de anciens”.

Daarnaast ziet het ernaar uit dat ook steeds meer niet-clubleden de weg naar onze zalen vinden.  En dat bracht sommigen er al toe zich ook bij onze club aan te sluiten. Ik hoor dan wel eens de woorden “gemoedelijke sfeer” vallen.  Ook daar zijn we uitermate tevreden over.

Dank aan iedereen daarvoor alsook voor de vele praktisch helpende handen bij de drives.  Aan hen gaan we een reportage besteden in de fotogalerij van de website.

Het groter wordend deelnemersveld belet niet dat we nog steeds meer dan voldoende plaats hebben.  Het heeft zelfs de kans geboden om in 2 lijnen te gaan spelen.  Op maandag doen we de indeling voorlopig nog geheel willekeurig zodat iedereen daar na verloop van tijd ook in speelcontact kan komen met alle andere Dulcinea-spelers.  Op vrijdag is een formule in werking om de lijnen te splitsen op basis van sterkte in de vorige competitie en wekelijkse aanpassing aan de resultaten in de lopende competitie.  Dat lijkt aardig te lukken en hopelijk is iedereen daar tevreden over. Spelen in 2 lijnen biedt ons ook de gelegenheid om het aantal winnaars van een prijsbon te verdubbelen.  Mooi meegenomen.

De vooruitzichten in de clubwerking zijn vervolgens ook schitterend; 130 deelnemers aangemeld voor de verwendag op ofwel zaterdag 3 juni ofwel zondag 4 juni.  Daar hoor je binnenkort meer over.

Vanaf september is er ook een nieuwe starterscursus gepland.  Kijk misschien eens uit naar geïnteresseerden in je kennissenkring.

Vanaf maandag 15 mei verhuizen onze maandagse zittingen tot eind augustus opnieuw naar de grote zaal A van het nieuw complex.

Jullie merken het: lente in het land, Dulcinea in flinke bloei!