Kampioenenhuldiging wintercompetitie – update

Beste vrienden en vriendinnen,

Alweer een topdag voor onze bridgeclub.  De afsluiting van de wintercompetitie met de kampioenenhuldiging was dan wel gepland op 1 april maar een grap werd het allesbehalve.  26 paren verschenen op de afgesproken vervroegde starttijd en hielden er tijdens het spelen een mooi tempo op na.  Eerste deel van de namiddag, de wekelijkse drive zelf, mooi geslaagd.

Vervolgens de presentatie van onze clubkampioenen in het algemeen en vrijdagklassement.  Maandag en donderdag komen op die speelmomenten deze week nog aan de beurt.  In de rubriek “resultaten → klassement” vinden jullie alle 4 de gehele klasseringen (https://bridgeclub-dulcinea.be/uitslagen/uitslagen-klassement/klassement/).

Algemeen kampioen werd dit keer Joost Maddens die zijn maatje Han Laporte nog voorafgaat.  Mooie derde werd vaste waarde Marc Vandenberghe.  Naast de welverdiende proficiat mochten ze ook een fraai voorschot op de Paasklok mee naar huis nemen, maar niet vooraleer Han de huldetoespraak had naar voor gebracht.

In het vrijdagklassement was Marc Vandenberghe dan weer niet te kloppen.  Hij finishte voor Jos Hoebeeck en Daniël Buffel.  Ook zij deelden in de prijzen en door ons “doorschuifsysteem” (niemand verovert meer dan één prijs) kreeg Leentje ook haar deel.

En dan, ja dan was het alweer tijd voor een natje en een droogje.  In de stijl van het huis zijn dat dan Franse bubbels uit de streek van Reims die dit keer werden vergezeld van exquise belegde broodjes van Tafel & Toog.  Gezellig geroezemoes en tevreden gezichten vulden de zaal!  Fotografische registratie ten bewijze is te vinden in de rubriek “galerij → kampioenenviering 1 april”  (https://bridgeclub-dulcinea.be/galerij/).

Ondertussen was ook al via het lot uitgeknobbeld welke leden eveneens mochten langsgaan aan de prijzentafel.  Voor het algemeen klassement werd “9” uitgeloot; behalve Daniël die al in de prijzen was gevallen, wonnen dus de nrs. 19, 29, 39 enz. tot 79 (zeven bijkomende winnaars).  Voor de vrijdag werd “5” uitgeloot en dus wonnen daar nog de nrs. 5, 15, 25 en 35.

Een waarlijke topdag voor alle aanwezigen en ’s anderendaags een tevreden voorzitter met een lading lege flessen fluitend naar de glascontainer (geen foto beschikbaar).

het bestuur