Recreantentornooi – update

Beste bridgers, leden en sympathisanten,

Gisteren hadden we dus het recreantentornooi.  We konden met 11 spelende tafels toch wel van een mooie opkomst spreken, zeker in vergelijking met de andere districten van VBL.  Er waren uiteindelijk 9 paren uit andere clubs, o.m. Waregem, Heusden (O-Vl), Flanders Knokke, Palingbeek Ieper.  Het paar dat de grootste verplaatsing maakte (wellicht een weekje of weekendje aan zee) kwam uit Weelde (Noorderkempen).
We mochten eveneens met Armand Van de Ven de voorzitter van VBL verwelkomen.  Hij bracht ons de te spelen spellen mee én verzorgde zelf de computeropvolging van de resultaten.  Van werkende voorzitters gesproken … Voor de overige klusjes ivm de goede gang van het tornooi hadden we ons eigen clubpersoneel.

In de gekende gemoedelijke sfeer werden de speelronden vrij vlot afgewerkt.  Onder de spelletjes waren eveneens de gekende hardere nootjes om kraken.  Het is gebruikelijk dat VBL na afloop de spellen, inbegrepen een beknopte bespreking, publiceert op zijn website.  Dat is dit jaar niet anders.  Je kan ze vinden via volgende link: https://www.vbl.be/recreantentornooien/.

Speciale attentie vormde de gesmaakte taart met koffie die halverwege de drive werden aangeboden.
Van het gehele gebeuren zijn trouwens ook foto’s op onze website https://bridgeclub-dulcinea.be/ geplaatst in de rubriek “galerij” (daarvoor moet je op de home-pagina deze rubriek aanklikken; voor de eigenlijke toegang moet je dan wel nog registreren en inloggen en tenslotte binnen de galerij “recreantentornooi” aanklikken).

Finaal waren er natuurlijk ook winnaars van het tornooi.  In OW waren dat Annemarie Eeman met Gilbert Amandt van Flanders.  In NZ kaapten onze Carlos Desoete en Moniek Avonture de hoofdprijs weg voor Regine Rosson met Yola Simoens (2e) en Marc Geeraert met Lieven Braet (3e).  Alle anderen waren daarom natuurlijk geen verliezers.  Een foto in de galerij onthult de tongstrelende hoofdprijs in de armen van winnaar Carlos.

Proficiat aan alle aanwezigen en bedankt voor jullie opkomst.
Afspraak volgend jaar?

Het bestuur.