Starters-tornooi

Deze week komen meerdere goed-nieuws-berichten in jullie bus.

Vooreerst wil ik het hebben over onze beginners en de clubwerking. Het valt geweldig mee!  Onze beginners komen talrijk en met veel goesting naar onze drives waar ze telkens door de “ervaren” leden/spelers hartelijk en met geduld en bijstand worden ontvangen aan elke speeltafel. Iedereen beleeft er dus plezier aan en dat was en blijft ook de bedoeling. Een dikke proficiat en dank u wel aan iedereen dus.

Zondag trokken zelfs 4 moedigen, Carine, Bart, Linda en Frank naar het VBL-starterstornooi in Antwerpen!!   Ze hadden er de verre verplaatsing voor over. Vertrokken om 11h00 waren ze na een rit van 2 uur net op tijd om zich met het Antwerps (figuurlijk) geweld te meten.
Net zoals onze club de enige bleek te zijn die in maart een VBL-recreantentornooi kon opzetten, waren zij ook de enige West-Vlaamse deelnemers aan het starterstornooi.  Wellicht waren er door corona afgelopen jaar niet zoveel cursussen op clubniveau ingericht, behalve bij ons.
In een veld van 11 tafels hielden ze de vlag van Dulcinea hoog.  Carine en Bart eindigden met 57% zelfs in de top van de NZ-paren, terwijl Frank en Linda in OW met 41% nog meerdere paren achter zich lieten.  Mooi eerbetoon aan hun eigen inspanningen en in ondergeschikte orde aan hun docent.  Nogmaals proficiat en dank u wel.