Vervolgcursus en nieuwe beginnerscursus

Het is een publiek geheim dat onze starterscursus afgelopen seizoen een groot succes was.  Ondertussen mochten we al vele nieuwelingen verwelkomen op het echte bridgeleven tijdens de clubdrives.

Er was nog tijdens de cursus besloten om in het najaar een vervolgcursus aan te bieden waar eigenlijk ook alle leden welkom zullen zijn.  Het zal daarbij gaan om 10 sessies (telkens op maandag) waarvan de eerste op 19 september, 19h30 gepland is en de laatste op 19 december.  Het merendeel ervan is gepland in de zaal poly C van het wijkcentrum Xaverianen (boven).

Anderzijds zal de VBL vanaf augustus een landelijke promotiecampagne opzetten om nieuwe spelers naar de bridgeclubs te lokken.  Deze campagne mondt uit in opendeurdagen bij de deelnemende clubs op 25 september, gevolgd door starterscursussen.  Ook bij Dulcinea vonden we dat een interessante piste en zijn we ervan overtuigd het succes van vorig seizoen te kunnen herhalen.  Dat is trouwens nodig om de bloei van de club te bestendigen.  Bijgevolg hebben we ons als deelnemende club aangeboden en zullen we een nieuwe starterscursus lanceren vanaf maandag 26 september.  Zoals vorige keer loopt deze opleiding dan in 2 cycli tot eind mei 2023.  Ook deze sessies gaan door op maandagen vanaf 19h30 tot 22h30 in de bovenzaal van het landhuis Xaverianen.  De prijs daarvoor ligt nog niet geheel vast maar een dure investering wordt het voor de deelnemers zeker niet.

Uiteraard gaan we er vanuit het bestuur en de docent(en) alles aan doen om beide cursussen succesvol te laten verlopen.

Aan de leden vragen we echter ook om een steentje bij te dragen.  Niets beters dan mond aan mond reclame om het bridgen en de club te promoten.  Kijk eens uit in je omgeving of je niet één of ander familielid, vriend of kennis kan motiveren om de starterscursus te komen volgen!

Het bestuur.