Huishoudelijk reglement

Beste Leden,

Op onze website kunt u het huishoudelijk reglement terug vinden.

Inderdaad een hele boterham om dit allemaal door te nemen en gelezen te krijgen en bijgevolg veronderstellen wij dat dit door de meeste leden nog nooit geconsulteerd werd.

Want alles loopt toch gesmeerd ?

Toch zijn er enkele knelpunten die wij onder jullie aandacht willen brengen.

Het bestuur bestaat namelijk  uit een kleine groep vrijwilligers die graag zo weinig mogelijk stress ondervinden bij het leiden van Dulcinea.

Vandaar deze warme oproep om de volgende aandachtspunten uit te voeren:

Begin van de drive:

1: iedereen aanwezig ten laatste 15 minuten voor aanvang van de drive zodat we op tijd kunnen beginnen met spelen.

2: een verzorgd voorkomen toont respect aan de medespelers.

Tijdens de drive:

1: elementaire beleefdheid is een must.

2: de boards worden ENKEL gehanteerd door Noord en blijven in de juiste positie op de speelmat liggen.

3: iedereen let erop zijn/haar kaarten uit het juiste vak te nemen, ze te tellen en in het juiste vak terug te stoppen.

4: tijdsbesef, dus geen overdreven lange denkpauzes noch ellenlange discussies en spelbesprekingen na een spel.  Het is voor de wedstrijdleider ook niet leuk een “niet gespeeld spel” te moeten opleggen bij grote vertraging.

5: de beslissing van de arbiter/tornooileider is bindend.  Liefst geen geklaag en gezaag om het stressniveau van de arbiter/tornooileider niet de hoogte in te sturen. 😉

Na de drive:

1: helpende handen maken het werk licht: alle bridgemateriaal wordt opgeruimd en iedereen plooit op zijn minst zijn eigen stoel dicht.  Teamwork van de leden om tafels en stoelen op de rolwagens te zetten.  Breng de bridgemates aub naar de pc-tafel en NIET naar de inschrijvingstafel.

Oudste
Nieuwste Meest gestemd