Afsluitmoment Beginnerscursus

Beste bridgers, vrienden en vriendinnen,

Vorige maandag is de beginnerscursus afgerond met nog een laatste – door leuke omstandigheden ingekorte – onderlinge speelsessie in de bovenzaal van het Xaverianen landhuis.  Dat de inkorting leuk was, kan je (na inloggen) bewonderen op onze clubwebsite, rubriek galerij ( https://bridgeclub-dulcinea.be/galerij/ ).

Het overgrote deel van kandidaten die eind september gestart zijn, heeft ook de eindmeet gehaald.  Enkelen die onderweg afhaakten, werden vervangen door bijkomend toegelopen deelnemers zodat we grosso modo kunnen we stellen dat deze jaargang een 20-tal nieuwe bridgers heeft opgeleverd.  Inderdaad, er waren geen gebuisden!  Dat is eerst en vooral aan de deelnemers zelf te wijten.  Ze waren enthousiast, leergierig en volhardend.  En blijkbaar waren de theoretische noten en praktische problemen in de oefenspellen die ze door de lesgever op hun bord voorgeschoteld kregen, toch nog net te kraken en verteerbaar gemaakt.  Ook andere hulpvaardigen droegen een steen(tje) bij tot het welslagen van de opleiding.  Alles samen zo’n meeslepend parcours dat zelfs de docent er flink van genoten heeft.

Ondertussen hebben sommige moedigen onder de nieuwelingen reeds hun eerste stapjes gezet in het clubbridge bij Dulcinea.  Allen waren zeer te spreken over de gemoedelijke sfeer en, vooral, de hartelijke ontvangst en ondersteuning die ze mochten ondervinden vanwege onze leden.  Dat moeten we beiderzijds proberen vast te houden want alleen zo kan de club het succesnummer blijven dat ze momenteel is.

Overigens is de zaal reeds gereserveerd om in het najaar 10 bijkomende “vervolmakings”-sessies te houden om de kennis nog uit te diepen.  Deze sessies zullen trouwens ook openstaan voor alle andere leden.  Een precieze kalender met de onderwerpen die aan bod komen, volgt nog.

Johan Verhaeghe,

Docent VBL