Clubfeest 30 september 2022

Beste vrienden en vriendinnen van Dulcinea bridgeclub,

Gisteren beleefden we op de club, samen met meer dan 70 enthousiastelingen, ons jaarlijks clubfeest in zaal poly A van wijkcentrum Xaverianen. Vermoedelijk en hopelijk zullen zij die erbij waren zich nogal gunstig uitlaten over dat gebeuren.

Enerzijds beoogt het feest de banden tussen onze leden te versterken bij een leuk samenzijn, ondersteund door passende natjes en droogjes.Het behoorlijke weer (ook al zaten we dan binnen) en een nieuwe topprestatie van champagneboeren en traiteur Nachtegaele zorgden voor de ideale omstandigheden en de aangename sfeer werd bereikt volgens het principe “wat we zelf doen, doen we beter”. Ook de ingehuurde entertainer zorgde voor een gesmaakte en verrassende noot. Tel daarbij de inzet van vele vrijwillige handen om het werk te verzetten en het plaatje is compleet. Dat wordt voor het bestuur een hele opgave om volgend jaar minstens even goed te doen tegen dezelfde prijs/kwaliteit verhouding.

Andere doelstelling van het feest is de huldiging van onze zomerkampioenen. De klassementen daarvan zijn te vinden op onze website in de rubriek resultaten. proficiat aan alle deelnemers en inzonderheid aan degenen die zich vooraan wisten te plaatsen. Zoals bekend huldigen we het principe dat van de beschikbare prijzen elkeen er slechts één kan winnen. In volgorde worden de prijzen toegekend in de algemene klassering, de vrijdagcompetitie (meest deelnemers), de maandagcompetitie en de donderdagcompetitie met nog het slemklassement als bijkomende categorie. Wel win je de mooist beschikbare prijs indien je voor meerdere in aanmerking komt. Dat zorgt voor enig schuifwerk bij de toekenning ervan. Uiteindelijk gingen algemeen kampioen Lieven Braet evenals vrijdagkampioenen Lena en Daniël Buffel (ex aequo, of wat dacht je?), maandagkampioen Joost Maddens, donderdagkampioen Roger Debree en slemkampioen Marc Vandenberghe met de hoofdprijzen naar huis. De overige “podiumprijzen” gingen naar Erik Geldhof, Bernard Dereeper, Robert Cornelis, Roland Liefhooghe, Han Laporte, Eliane De Cloet, Johan Verhaeghe en Robert Imbo. Na afloop van de (ingekorte) feestdrive werden dan nog verschillende prijzen uitgeloot.

Vervolgens hadden we nog de feestdrive zelf waar we ook een (voorlopig!) clubrecord hebben gehaald met 17 speeltafels in 2 willekeurige reeksen. Meteen nog 16 winnaars van een drankbon.

En tenslotte stapte iedereen naar buiten en naar huis met zijn of haar “Cherie” onder de arm.

Overigens vind je enkele foto’s terug in de galerij (na inloggen) van onze website.

Afspraak volgend jaar! En iedereen van harte bedankt.

de voorzitter, mede namens het voltallig bestuur.