Clubfeest 2023

Beste leden en sympathisanten,

Het is passend om op het jaarlijkse clubfeest, naast het huldigen van de kampioenen en prijswinnaars van de zomercompetitie, ook terug te blikken op het afgelopen werkjaar dat we alvast zeer succesvol mogen noemen. We verwijzen naar volgende elementen:
– het ledenaantal is sedert de verhuis naar Xaverianen organisatie van starterscursussen in stijgende lijn; we bereikten als 136 leden; met de nieuwe cursus waarvoor nog vóór de start reeds 21 betaalde inschrijvingen, mikken we straks op 150 leden; dat beschouwden we amper 2 jaar geleden nog als een verre droom;
– we hebben afgelopen werkjaar ruim meer dan 200 activiteiten georganiseerd: drives, zowel op clubniveau als op VBL-competitie, lessen, zowel voor starters als recreanten: we mochten over het algemeen ook een grote en groeiende opkomst verwelkomen: in totaal werden tijdens de zomercompetitie 165 verschillende spelers;
– vlot verloop van de algemene vergadering(en), inclusief goedkeuring van statutenwijziging en (her)verkiezing bestuur;.
– afzonderlijk mag uiteraard ook de succesvolle verwendag niet vergeten worden; in Nieuwpoort, Diksmuide en bij ons thuis spreken we er nog van;
– tenslotte ook de zeer geslaagde opendeurdag en deelname aan de Dag van de Sport van de stad Brugge.

Zonder jullie, onze leden, was dat allemaal niet mogelijk. Grote dank daarvoor, vooral aan de velen die op een of andere manier ook een praktisch handje hulp verstrekten bij die activiteiten: klaarzetten en opruimen van de zaal, werking van de bar, inschrijvingenadministratie enz. Bijzondere dank als voorzitter ook aan de bestuurders Dirk, Bernard, Frank, Jan, Tine en aan hun geduldige partners.

Wat de kampioenen en klasseringen van de zomercompetitie betreft verwijs ik naar de specifieke rubriek “resultaten” op onze website. Zoals bekend hanteren we daarbij voor wat betreft de prijswinnaars een doorschuifsysteem zodanig dat hun aantal gemaximaliseerd wordt. Proficiat aan de kampioenen: Lieven Braet (algemeen en donderdag), Daniël Mille (maandag) en Jef Bruneel (vrijdag) en aan alle podiumspelers en prijswinnaars.
In het bijzonder hebben we dit jaar aandacht geschonken aan het meest getrouwe lid: Regine Rosson die maar liefst 76 keer heeft meegespeeld.

Overigens werd tijdens de receptie het glas geheven op nog meer schittering van volgend seizoen en werkjaar.
Het feest werd, na de toespraak  van de voorzitter waarvan deze tekst de neerslag is, smakelijk verder gezet met de oogsten van de Noordzee en van diverse wijngebieden.
Afsluiten deden we met een iets kleinere drive dan normaal, maar daarom niet met minder plezier.

Afspraak volgend jaar!

De voorzitter